Därför skall du alltid skriva ut bokningsbekräftelser

Du kan säkert känna igen dig i den situationen, du har bookat ett hotellrum i en stad, och du har bokningen liggande på telefonen, för att smidigt kunna framvisa den på hotellet, om dom inte skulle kunna hitta ditt namn i sitt system. Det är smart, och det fungerar också i något så när 99 av 100 gånger. Men så är det också just den där sista gången.

Vi har nämligen blivit kontaktade av ett par, som önskar att vara anonyma, som på deras resa till Bangkok råkade ut för en situation, som dom nu vill varna andra resenärer om.

När dom skulle checka in på sitt hotell, kunde personalen nämligen inte finna deras namn i sitt system, och dom kunde heller inte komma på internet. Därför kunde dom inte visa deras bokning, och av den orsaken kunde dom heller inte få ett rum: ”Personalen var som sådan snälla och rara, men dom kunde bara inte hjälpa oss, och dom beklagade sig över att det inte var något dom kunde göra, vilket också hade att göra med att vi kom mitt om natten.”

”Vi fick lov till att bli i lobbyn på hotellet, men innan dom fann reservationen, kunde dom inte göra något, och det er alltså inte så roligt att bli strandade efter en 13 timmar lång flygtur.”

Eftersom paret inte kunde få tillgång till internet på deras telefon, blev dom tvungna att betala för internet på hotellet, för att sedan kunna logga in på bokningsföretaget dom använt. Där kunde dom så skriva ut bekräftelsen, så att hotellet kunde se att det faktiskt var ett rum bokat till dom.

”Vi brukar också skriva ut sådana dokument, men bläckpatroner hade tagit slut i våran skrivare, så vi fick det inte ordnat. Men det är inga tvivel om att det är sista gången vi gör det misstaget, för även om det bara tog ca en timme, så var det bara tidsspill och väldigt irriterande, när man bara gärna vile ha en säng att sova i.”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *